Vi har to lavvoer og de er et samlingspunkt stort sett hele året

Kårstua-lavvoen ligger ca 300 meter fra barnehagen, og dit kommer vi oss med vogner på vår, sommer og høst. Veldig ofte sover barna formiddagsluren sin i hengekøyer her. Nylåven-lavvoen ligger ca 500 meter fra barnehagen. Den er vårt utgangspunkt for flere andre spennende turmål, f.eks. Beinskogen, Lea-elva og Postkassen.

Barnehagen ligger flott til, med lett tilgang til naturen. I tillegg til gårdsaktiviteter, er også friluftsliv en del av hverdagen vår. Beliggenheten og aktivitetene skiller oss fra andre barnehager. Vi er blitt en naturlig del av Sundbygrenda, der vi har nær kontakt med naboene våre.

Vi er mye ute på tur, men ofte blir turen til mens vi går. Kanskje er det endelige målet å søke ly i lavvoen, en annen gang er det å følge en sti for å se hvor den går. Barna undrer seg over det de ser, lukter og finner.

Det er viktig for oss at barna blir kjent i de områdene som er i nærheten av barnehagen.