Presentasjon av barnehagen

Engan Gårdsbarnehage ble åpnet høsten 2005. Barnehagen har nå 48 plasser for barn i alderen 0-6 år.

Avd Nylåven i forgrunnen, avd Kårstua i bakgrunnen. Dette er et gammelt bilde, men viser allikevel det flotte området barnehagen ligger i!

Det ble opprinnelig opprettet 18 plasser i 2005. Da var det kun Kårstua som ble brukt.

Etterhvert ble tilbudet utvidet med 24 plasser på Kårstua, og Nylåven ble også tatt i bruk og godkjent for 24 plasser.

Barnehagen har en egen liten fjøs, og der bor hønene og 2 kaniner, Bella og Laila. Barna har daglig ansvar for pass og stell av disse dyrene. Det bor også to katter på gården, de er ofte innom og besøker oss.

Ved Kårstua har vi egen grønnsaks- og frukthage, med eple-, pære- og kirsebærtre. Det er også plantekasser for jordbær og grønnsaker. I tillegg er det rips- og solbær- og stikkelsesbærbusk.

Barnehagen er privat og eies av Ann Kristin Engan.